SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Hogyan akar a SONY visszatérni a csúcsra?

Dátum: 2012-03-06 18:03:56   |  
A SONY bajban van egy ideje, 2 milliárd dolláros nettó veszteséget élt át 2011. harmadik negyedévében, ugyanebben az időszakban bevételei 17,4%-kal csökkentek, és ezt jó részben a televízió-eladás visszaesése okozta. Most visszatér az alapokhoz.

 

A számok is alátámasztják, hogy a legnagyobbak egyike igencsak bajban van, de még mindig játékban. A cég most rendezi a sorait, és megkezdi átalakulási folyamatát. Új stratégiát dolgozott ki, amely nagyjából annyit tesz, ismét a világ legjobb TV-it készíteni, és megadni a vásárlóknak, amire vágynak.
 
A SONY elsősorban a marketing stratégiájában keresi a hibát, nem a válságban, vagy a márka fontosságának leértékelődésében, esetleg a termékeiben vagy a fogyasztói bizalom hiányában.
 
Noriaki Negishi, az otthoni szórakoztatás részleg elnökhelyettese a Techradar újságírójának elmondta: „Hiszem, hogy a kulcsfontosságú az ember. Ezért beszélek én, nem csak helyben, de világszinten az emberekkel. Azt érzik, hogy erősek vagyunk, mint SONY. Pedig talán gyengék, ha a marketing téren folyó versenyhelyzetre gondolunk. Azon a ponton fejlődnünk kell.”
 
 
A SONY úgy gondolja, hogy a koreai óriások, az LG és Samsung nagyon járatos a vékony, szemet gyönyörködtető televíziók gyártásában, és abban, hogy megadják a vásárlóknak azt, amire azt hiszik, hogy vágynak, ahelyett, hogy elsődlegesen a képminőség és hangminőség javítására fókuszálnának. A SONY azonban nemcsak a marketing terén küzdött problémákkal.
Gondoljunk csak bele, hogy nem is maga gyártja saját márkájú LCD képernyőit. Nem látta a nagy lehetőséget az LCD technológiában, nem épített saját LCD gyárat, amikor esélye lett volna a konkurenciát megelőzni. Kezdetben a Samsungtól vásárolta azokat, most pedig a Sharptól veszi.
 
„Most azt gondoljuk, vissza kell térni az alapokhoz. A kép- és hangminőség sokkal inkább fontos, mint mindenféle funkciók.” – véli Noriaki.  A SONY komoly visszatérésre készül.
 
Forrás: techradar.com

 



Hozzászólások

comments powered by Disqus